Odpowiedzi

2010-02-06T13:09:30+01:00
A) figury są podobne poniewaz maja takie same kąty

III cecha przystawania trójkątów
Jeżeli długość boku i dwa kąty do niego przyległe jednego trójkąta są odpowiednio równe długości boku i dwóm kątom do niego przyległym drugiego trójkąta, to trójkąty są przystające.


b) wynika to z II cecha przystawania trójkątów

Jeżeli dwa boki i kąt między nimi zawarty jednego trójkąta są odpowiednio równe dwóm bokom i kątowi między nimi zawartemu drugiego trójkąta, to trójkąty są przystające.


Proste ;p;p;p;p;p;p;p;p
3 5 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T13:14:33+01:00
Mamy 3 cechy przystawania trójkątów..
BBB
BKB
KBK

w pierwszym A mamy podane 2 kąty...
są to 90°i 40°... korzystamy więc z cechy KBK.
Jeśli bok i dwa leżące przy nim kąty w jednym trójkącie są odpowiednio równe bokowi i dwóm leżącym przy nim kątom w drugim, to figury ze są przystające.

w drugim B: po uzupełnienieniu wszystkich kątów uzyskamy takie same miary kątów. możemy więc skorzystać z 2 zasady przystawania trójkątów, ale nie musimy... wszystkie kąty w obydwóch trójkątach są równej miary, więc są one przystające.
2 5 2