1. Uzasadnij hasło: "Lasy tropikalne są zielonymi płucami Ziemi". Minimum 5 zdań.

2. Powierzchnia zajmowana przez lasy równikowe stale maleje. Napisz, jakie są przyczyny niszczenia lasów równikowych i jakie to niszczenie wywołuje skutki.
a) Przyczyny:

b) Skutki:

3

Odpowiedzi

2010-02-06T13:12:09+01:00
1. lasy tropikalne sa płucami ziemi ponieważ występuje tam dużo zieleni. codziennie pada tam deszcz więc rośliny sa bardzo bujene.pod koronami drzew nie ma światła wiec mniejsze rośliny nie mogą tam rosnąc ale i tak jest tam bardzo dużo drzew.
2.lasy tropikalne zostają wycinane ponieważ rolnicy sieją tam rosliny. ziemia przez rok może dwa jest zyzna ale później zostaje bezużyteczna.
skutkiem może byc to że nie długo nei będzie lasów tropikalnych tylko pustynie
6 3 6
2010-02-06T13:30:37+01:00
1)Lasy chronią i wpływają na jakość wody i stabilizację gleby.Są środowiskiem naturalnym większości lądowych roślin i zwierząt, a z tej biologicznej różnorodności pochodzą leki i żywność niezbędne dla człowieka.


2)
przyczyny:
-wycinanie i wyplanie lasów
-zanieczyszczanie

skutki:
-światową katastrofą
-jeśli wytniemy całkowicie lasy deszczowe, żyjące dotąd tam mikroorganizmy przeniosą się do naszych środowisk i konsekwencje tego mogą być kłopotliwe dla ludzkości
-Gdy człowiek wycina drzewa w celu przygotowania gruntu pod uprawę, wówczas rośliny, ssaki, ptaki, gady i owady wymierają
8 3 8
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T16:24:07+01:00
Lasy tropikalne są płucami ziemi ponieważ ponad 50% tlenu jest produkowane przez nie.Gdyby je wyciąć zycie na ziemi zniknęło by.Przyczyną wycinki lasów równikowych jest to że są one na powierzchni biednych krajów które muszą ratować się wycinką.Skutkiem było by powolna ale nieuchronna śmierć z powodu braku tlenu.Można temu zabopiec dofinansując biedne kraje.
22 3 22