Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-08T15:24:47+02:00
Aby obliczyć cenę po obniżce, trzeba od niej odjąć dany % jej ceny (procent obniżki), np.
10% obniżki z 100zł to 0,1 * 100zł = 10zł - tyle wynosi obniżka.
100zł - 10zł = 90zł - tyle wynosi cena po obniżce.
100% to cała kwota, przed obniżką.
100% - 10% = 90% - tyle procent starej ceny stanowi nowa, po obniżce.
(100% - 10%) * 100zł = 90% * 100zł = 0,9 * 100zł = 90zł.
Wyszło to samo, co po odjęciu obniżki. Plus? Wszystko w jednym działaniu.

OK, mam nadzieje, że już rozumiesz. Poniżej rozwiązanie:


Rower 600zł 8%
Deskorolka 250 zł 12%
Dres 260 zł 15%

Rower: (100% - 8%) * 600zł = 92% * 600zł = 0,92 * 600 = 552zł
Deskorolka: (100% - 12%) * 250zł = 0,88 * 250 = 220zł
Dres: (100% - 15%) * 260zł = 0,85 * 260zł = 221zł
88 4 88
2009-10-08T15:27:34+02:00
Rower 600/1*8/100=48 600-48=552
deskorolka 250/1*12/100=30 250-30=220
dres 260/1*15/100=39 260-39=221

lub
rower 600*8%=48 600-48=552
deskorolka 250*12%=30 250-30=220
dres 260*15%=39 260-39=221
43 4 43