1. Spośród podanych nazw zwierząt wybierz i podkreśl te, które występują na pustyni.

modliszka, skorpion, żółw, jeż, myszosckoczek, mszyca, lis pustynny, grzechotnik rogaty, daniel, żmija pustynna

2. Wypisz te cechy budowy wielbłąda, dzięki którym może on życ w warunkach pustynnych.
a) ..............................
b) ...............................
c) ............................

3. Nil, płynąc przez pustynię, niesie olbrzymie ilości wody. Napisz, skąd pochodzi ta woda. Minimum 2 zdania.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Awia
  • Początkujący
2010-02-06T13:16:55+01:00
1. Spośród podanych nazw zwierząt wybierz i podkreśl te, które występują na pustyni.

skorpion, myszoskoczek, lis pustynny, grzechotnik rogaty, żmija pustynna

2. Wypisz te cechy budowy wielbłąda, dzięki którym może on życ w warunkach pustynnych.
a) garb (magazynuje tłuszcz, dzięki czemu nie musi dużo pić)
b) 2 szerokie palce (nie zapada sie w piasku)
c) gęste rzęsy (pomagają podczas burzy piaskowej)

3. Nil, płynąc przez pustynię, niesie olbrzymie ilości wody. Napisz, skąd pochodzi ta woda. Minimum 2 zdania.
Nil ma początek w jeziorze Wiktorii. Jezioro jest zasilane wodami dwóch rzeki Kargera, a ona przed ujściem do jeziora Wiktorii łączy się z rzekami Nyawarongu i Ruvuvu.
83 4 83
2010-02-06T13:19:02+01:00
1)żmija pustynna,skorpion,lis pustynny?,grzechotnik rogaty
2)
a)obecność charakterystycznego garbu lub garbów na grzbiecie, będących miejscem odkładania zapasów tłuszczu
b)Wielbłąd potrafi w nim zgromadzić nawet do 45 kg tłuszczu, co ma ścisły związek z cechą wielbłądów – ich odpornością na długotrwały brak wody
c)przystosowanie zwiększającym odporność na niedobór wody jest budowa powierzchni dróg nosowych wchłaniających parę wodną z wydychanego powietrza
73 4 73
2010-02-06T13:45:25+01:00
1. skorpion, myszoskoczek, lis pustynny, grzechotnik rogaty, żmija pustynna .

2.
a) Jego sierść dobrze izoluje ciało przed upałem w dzień i chłodem w nocy.
b) Płaskie, dwu-palczaste stopy zapobiegają zapadaniu się w piasek.
c) Długie rzęsy i ruchome nozdrza chronią przed piaskiem unoszącym się w powietrzu.

3. Ta woda pochodzi z jeziora Wiktorii. Te jezioro jest zasilane wodami dwóch rzek Kargera, a ona przed ujściem do jeziora Wiktorii łączy się z rzekami Nyawarongu i Ruvuvu.
86 4 86