Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T13:16:18+01:00
Prostokąt o obwodzie 18,6 cm i jednym z boków 4,2 cm jest podobny do prostokąta ABCD. Oblicz obwód prostokąta ABCD jeśli jego dłuższy bok ma 15,3 cm. Podaj skale podobieństwa prostokątów.

L=18,6cm
L=2a+2b
a=4,2cm
18,6=2*4,2+2b
18,6=8,4+2b
10,2=2b
b=5,1cm

a=4,2cm
b=5,1cm

prostokąt ABCD:
b=15,3cm

k=15,3/5,1
k=3

a=4,2*3=12,6cm

L=2*12,6+2*15,3
L=25,2+30,6
L=55,8cm

Obwód tego prostokąta wynosi 55,8cm, a skala 3

1 5 1
2010-02-06T13:29:59+01:00
Obwód = 2a+2b
Obw.=18.6cm
a=4.2 cm
18.6cm = 2×4.2cm+2b
18.6cm-8.4cm=2b
10.2=2b/÷2
b=5.1

Obw.ABCD=2a+2b
b=15.3
a=4.2×3=12.6
Obw.ABCD=2×15.3+12.6×2=30.6+25.2=55.8 cm

15.3÷5.1=3
k=3

Obwód prostokąta ABCD wynosi 55.8 cm a skala podobieństwa wynosi 3 .