Substancją,która spala się w świecach jest parafina ,czyli mieszanina węglowodorów nasyconych mających powyżej 15 atomów węgla w cząsteczce .
Uzupełnij współczynniki w równaniu reakcji spalania całkowitego węglowodoru o wzorze C17H36

C17H36+...02-->...Co2+...H2O

Czasami paląca się świeca nieco kopci.Może to być spowodowane spalaniem niecałkowitym,w którym produktami są węgiel i woda
Zapisz równanie reakcji niecałkowitego spalania węglowodoru C17H36

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T14:06:44+01:00
C17H36 + 26 O2--> 17 CO2+ 18 H2O


C17H36 + 9 O2 -> 17 C + 18 H2O
2 5 2
2010-02-06T18:55:11+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
C17H36+26 02-->17 CO2+18 H2O

Z niecałkowitego spalania węglowodoru C17H36 powstaje sadza, czyli w zapisie będzie to C
C17H36+9 02-->17 C+18 H2O