Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T13:34:09+01:00

x - cena pączka
y - cena ciastka

2x+3y=6,9 /*10
3x+2y=6,6 /*10

20x+30y=69 /* (-3)
30x+20y=66 /* 2

-60x-90y=-207
60x+40y=132

-50y=-75
y=1,5

2x+3*1,5=6,9
2x+4,5=6,9
2x=2,4
x=1,2

x=1,20zł
y=1,50zł

18/1,2=15

Aga mogłaby kupić 15 pączków.
1 5 1
2010-02-06T13:36:38+01:00
Za 2 pączki i 3 ciastka Aga zapłaciła 6 zł i 90 gr . Gdyby kupiła 3 pączki i 2 ciastka zapłaciła by o 30 gr mniej . Ile pączków mogła by kupić Aga za 18 zł ?

a - cena pączka
b - cena ciastka

2a+3b = 6,9
3a+2b= 6,9-0,3

2a=6,9-3b
3a+2b=6,6

a=(6,9-3b)/2
3*(6,9-3b)/2 + 2b = 6,6

(20,7 - 9b)/2 + 2b = 6,6

10,35 - 4,5b + 2b = 6,6

3,75 = 2,5b

b = 1,875 = 1⅞

a = (6,9 - 3* 1⅞) /2

a = (6,9 - 5,625)/2

a = 0,6375

18/0,6375 = 28,235

Odp: można kupić 28 pączków za 18zł
1 5 1