Mam problem z dwoma zadaniami z Matematyki ! Daje 50pkt za Naj !!!!
Zad 1. Oblicz objętość ostrosłupa prawidłowego czworokątnego, jesli krawędz boczna ma długość 6 cm i tworzy z wysokości ostrosłupa kat 30stopni.
( Mile widziany jest rysunek zebym zrozumiała zadanie ) !

Zad 2.
Krawędz boczna graniastosłupa prawidłowego czworokątnego ma długosc 1,4dm.
Kąt miedzy przekątnymi tego graniastosłupa i krawedzią boczną ma miare 60stopni.
--> Wyznaczcie długosć trzeciego boku tego trójkąta .
--> Obliczcie krawędz podstawy tego graniastosłupa
--> Obliczcie pole podstawy tego graniastosłupa .
--> Obliczcie pole powierzchni całkowitej tego graniastosłupa

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T22:40:44+01:00
1. V=⅓*Pp*H
wysokość obliczamy z zalezności trójkąta 30 i 60 stopni gdzie |AC|=2a |BC|=a√3 (załacznik)
2a=6 |:2
a=3
H=3√3

a=3 -połowa przekątnej podstawy
d-przekatna podtawy (kwadrat) czyli 6
z wzoru liczymy bok kwadratu:
d=a√2
6=a√2 |:√2
a=3√2
Pp=(3√2)²=18

V=⅓*18*3√3=18√3cm³
2010-02-06T22:41:41+01:00
Wszystkie rozwiązania w załączniku:)
1. V=50cm³
2. a-krawędź podstawy
a=7√6cm
Pp=294cm²
Pc=588+392√6
nie jestem pewna tego 2