Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T13:38:43+01:00

P'/P=k²
P=81cm²
P'=49cm²

49/81=k²
k=7/9

Stosunek ich obwodów to 7/9

1 5 1
2010-02-06T13:40:52+01:00
Pola dwóch prostokątów podobnych wynoszą 49cm2 i 81cm2.Podaj jaki jest stosunek ich obwodów.

I prostokat
a, b boki prostokata mniejszego

II prostokat
c, d boki prostokata wiekszego

sa to prostokaty podobne
a=x*c
b=x*d

Pole I prostokata
a*b=49
x²*c*d=49

Pole II prostokata
c*d=81

x²*c*d=49
c*d=81
x²=49/81
x= 7/9
Szukamy stosunek obwodów a+b/c+d
a+b/c+d
x*c + x*d/c+d
x(c+d)/c+d
x= 7/9
1 5 1