Odpowiedzi

2010-02-06T13:44:09+01:00
Chodzić do koscioła w niedzielę i święta , przestrzegać przykazań Bożych , pomagać biednym i poczebującym .
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-06T13:44:17+01:00
Przede wszystkim chodzić do kościoła ;D
-słuchać na mszy
-modlić się o dobro innych
-przystąpić do komunii
-nie rozmawiać podczas mszy
-wczuć się w atmosferę panującą w kościele
-pomagać innym
1 5 1
2010-02-06T13:46:54+01:00
Co zrobić? Czynnie uczestniczyć w nabożeństwach a przede wszystkim uczestniczyć w zyciu kościoła. Nie będziemy domownikami Boga jak będziemy wystawali daleko bądz na dworze. Wystawanie w czasie Mszy świętej przed kościołem, a u nas nawet na drodze jest lekceważące kościół i Boga. Maksymą wielu jest: "być możliwie daleko od ołtarza". Robią wszystko, by z tego, co się dzieje na ołtarzu, nic nie wiedzieć i możliwie jak najmniej słyszeć. Daleko jest nam do Zacheusza, który, chciał zobaczyć Chrystusa, wydrapał się na drzewo. Kiedyś nadejdzie godzina sądu, a wówczas zobaczymy, ile to w życiu było okazji bliskiego spotkania z Chrystusem. Obok ołtarza wolna przestrzeń, a ludzie cisną się pod chórem lub za drzwiami. W polskich kościołach im dalej od Chrystusa tym większy tłok, im dalej od ołtarza tym ciaśniej. Czy z poczucia winy? Czy z bojaźni przed świętością mieszkańca tabernakulum? Nie. Z niechęci do bliższego spotkania z Bogiem i bycia Jego domownikiem. Stąd też często wielu opuszcza świątynię, a Chrystus nie wędruje razem z nimi do ich domów. Nie dlatego, że nie chce, lecz dlatego, że oni wcale tego nie pragną.
Uczestnicy spod kościoła często więcej tracą, niż zyskują, a zamiast ubogacać innych, gorszą ich swoją obojętną postawą.

Myslę że o to chodzi. Pozdrawiam :)
1 5 1