Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T14:02:44+01:00
Dane:
V = 340 [m/s]
f₁ = 20 [Hz]
f₂ = 20 [kHz] = 20000 [Hz]
[Hz] = [1/s]
Szukane:
λ₁ , λ₂
Rozw.:
λ = V × T
T = 1/f
wstawiamy drugi wzór do pierwszego i mamy
λ = V / f
czyli
λ₁ = V / f₁ = 340 [m/s] / 20 [1/s] = 17 m
λ₂ = V / f₂ = 340 [m/s] / 20000 [1/s] = 0,017 m = 17 mm
2010-02-06T14:07:21+01:00
20Hz=1/20s
s=340m/s*1/20s=17m
20000Hz=1:20000s
s340m/s*1/20000s=17/1000m