Odpowiedzi

2010-02-06T14:02:00+01:00
80g 100%
x 5%
x=5*80/100
x=4g

80g+20g=100g
100g 100%
4g x
x=4*100/100
x=4%
odp. stezenie otrzymanego roztowru to 4%
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T14:02:27+01:00
80g to 100%
x to 5%
x = 80 * 5 : 100 = 4g (masa soli solance )
Roztwor drugi :
80g + 20g = 100g

100g to 100%
4g to x
x = 100 * 4 : 100 = 4%

Odp. Stężenie solanki po dolaniu 20g wody wynosi 4%.
  • Użytkownik Zadane
2010-02-06T14:09:20+01:00
100%-80g
5%-x
__________
x=80g × 5% /100%=
=400g/100=4g
80g - 4g=76g
76g+20g=96g
80g+20g=100g

100%-100g
x%-4g
____________
x=100%×4g/100g=
=400%/100=4%
0dp: Otrzymano 4% roztwór.