Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T14:07:25+01:00
V=a³
8=a³ /³√
a=2
Pp=6*a²
Pp=6*2²
Pp=24m²
24m²*2=48m²

48m²:8m²=6
odp. potrzeba 6 l farby
1 1 1
2010-02-06T14:10:47+01:00
V = 8m3

V = a3
a3 = 8m3
a = 2m

P = 6 * a2 * 2 = 6 * 4m2 * 2 = 48m2
48m2 / 8 = 6l

Na pomalowanie kontenera potrzeba 6l farby.
2010-02-06T14:12:53+01:00
Kontener o pojemności 8 m sześciennych ma krawędź o boku 2m, bo 2 do potęgi trzeciej wynosi 8 . Jest sześcianem
2*2*2=8
Dane
a=2
Szukane
P=?
koszt farby=?
0bliczymy powierzchnię P= 6*a^
P=6*2^
P=6*4=24
Powierzchnia wynosi 24 m^
Malujemy dwustronnie, więć
2*24= 48 m^
Do pomalowania jest 48 m kwadratowych powierzchni
1 l farby wystarcza na pomalowanie 8 m^ powierzchni,zatem
48:8= 6
Potrzeba 6l farby do dwustronnego pomalowania kontenera.
------------------------------
^ oznacza do kwadratu