Odpowiedzi

2010-02-06T14:27:33+01:00
Skutek tego był taki , że 21 czerwca zostali oni rozpoznani w Varennes .
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T14:37:22+01:00
Dla Francji:
-rozdział Kościoła od Państwa
-Francja stała się państwem burżuazyjnym
-powszechna laicyzacja
*kult Rzymu
*upowszechnienie oświaty
-flaga, hymn Francji
*Józef Rouget "Marsylianka"
-nowy kalendarz rewolucyjny
-wpływ na kulturę, obyczaje
-zniszczenie kraju, zabytków kultury
-śmierc tysięcy ludzi
*17 tys, na gilotynie
*200 tys. zabito w czasie tłumienia powstania w Wandei

Zarówno dla Francji, jak i w późniejszym czasie dla innych państw:
-likwidacja feudalizmu
*zapewnienie chłopom własnej ziemi
*początki kapitalizmu
-równośc wobec prawa, wolnośc osobista, słowa, wzrost aktywności i świadomości społoeczeństwa, rola prasy i propagandy, nowe drogi awansu społecznego.
2010-02-06T16:41:05+01:00
-zmiana z Królestwa na Rebuplike
-do władzy doszli mieszczanie
-zniesienie pańsczyzny