Podaj właściwości ciał stałych, które wykorzystuje się przy wydobywaniu węgla w kopalni , wyrabianiu naczyń z gliny oraz naciąganiu łuku .

proszę was , mam to na poniedziałek a nie byłam tydzień w szkole .
proszę o długą odpowiedź pani jest wymagająca . : - *

3

Odpowiedzi

2010-02-06T14:49:06+01:00
Kruchliwośc-aby wydobyc węgiel trzeba go najpierw skruszyc
plasryczność-aby uformowac naczynie zgliny musimy nad nim popracowac
sprężystość-aby strzeliś z łuku musimu naciągnąc ten''sznurek''
65 4 65
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T15:01:42+01:00
Przy wydobywaniu węgla z kopalni wykorzystuje się kruchość ciała stałego. Górnicy wydobywając węgiel krusząc ciało, by móc je przetransportować. Kamień ten pod wpływem nacisku kruszy się.
Kruchość to pierwsza właściwość ciał stałych.
Do wyrabiania naczyń w glinie wykorzystuje się plastyczność ciał stałych. Pod wpływem nacisku na glinę, kształt ulega stałej zmianie. Surowiec ten musi mieć zmieniony kształt, by trafić na sklepowe półki.
Plastyczność to druga właściwość ciał stałych.
Gdy strzelec naciąga łuk, wykorzystuje sprężystość ciał stałych. Pod wpływem siły, łuk wygina się, dając gwarancję celnego strzału. Gdy strzała wyleci w powietrze, łuk z powrotem wraca do poprzedniego kształtu.
Sprężystość to trzecia właściwość ciał stałych.

W tamtym tygodniu miałam z tego sprawdzian i były podobne polecenia. Dobrze napisałam :)
Mam nadzieję, że pomogłam xD
51 4 51
2010-02-06T16:43:10+01:00
Nie bardzo wiem czy to rzeczywiscie o to chodzi ale powiedzialbym ze tak: 1. wegiel jest wydobywany z kopalni dzieki temu ze mozna go skruszyc kilofem - wiec kruchosc 2. gline (nie wypalona jeszcze) mozna formowac w dowolny ksztalt - wiec plastycznosc 3. sprezystosc
19 4 19