Narysuj trzy takie odcinki a, b, c, żeby:
a) można było z nich zbudować trójkąt,
b) nie można było z nich zbudować trójkąta.

Zapisz, jaki warunek muszą spełnic trzy odcinki, żeby można z nich zbudować trójkąt.

<plisss.;p
to zadanie jest w książce " Z Pitagorasem przez gimnazjum." str 191 ćw 9.1

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T14:26:06+01:00
Zasada:
aby można było zbudować trójkąt suma dwóch najkrótszych boków podniesionych do potęgi musi dać sumę najkrótszego boku podniesionego do potęgi.
a²+b²=c²

aby dało się zbudować trójką:
5cm,4cm,3cm

nie da się zbudować trójkąta:
4cm,4cm,3cm
1 5 1
2010-02-06T14:26:22+01:00
Jeżeli trójkąt jest prostąkątny to kwadrat przeciwprostokątnej jest równy sumie kwadratów przyprostokątnych.
1 1 1
2010-02-06T14:28:34+01:00
A połonczyć do b kżywom liniom w lewo a potem od b do c a od c doa kżywom liniom w prawo
/\
1 1 1