Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T14:25:10+01:00
1 liczba=x
2 liczba=2x
3 liczba=2x+12

x+2x+2x+12=72
5x=72-12
5x=60
x=60:5
x=12 = 1 liczba

2x=2×12=24= druga liczba

2x+12=24+12=36= trzecia liczba

spr. 12+24+36=72
2010-02-06T14:26:23+01:00
72 - suma III liczb
x - I liczba | 12
2x - II liczba | 2*12=24
2x+12 - III liczba | 24+12=36

x+2x+2x+12=72
5x=72-12
5x=60/:5
x=12
2010-02-06T15:40:58+01:00
Pierwsza liczba - x
druga liczba - 2x
trzecia liczba - 2x+12

x+2x+2x+12 = 72
5x = 72-12
5x = 60 /:5
x = 12 <- liczba pierwsza
2x = 2*12 = 24 <- liczba druga
2x+12 = 24+12 = 36 <- liczba trzecia