Odpowiedzi

2010-02-06T15:08:55+01:00
Stężenie = (masa substancji/masa roztworu) × 100%

masa roztworu 1 = 250 g
Przekształcając wzór otrzymujemy:
masa substancji = (masa roztworu × stężenie)/100%
masa substancji = (10% × 250)/100% = 25g

Rozcieńczamy roztwór, masa substancji się nie zmienia
masa roztworu 2 = 250 g + masa wody
Przekształcając wzór na stężenie otrzymujemy
masa roztworu = (masa substancji × 100%)/ stężenie
masa roztworu = (25 × 100%) 4% = 625 gramów
masa wody = masa roztworu 2 - 250 g = 625 - 250 = 375 g
gestość wody = 1g/cm³
Nalezy dolać 375 cm³ wody
11 3 11
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-06T15:09:08+01:00
250g-100%
x-10%
________
x=250g*10%/100%=
=2500g/100=25g


25g-4%
x-100%
_____________
x=25g*100%/4%
=2500g/4=625g

625g-250g=375g

Odp:należy dodać 375 g wody.
17 4 17