Odpowiedzi

2010-02-06T15:10:14+01:00
W elektrowniach wytwarza się tak duży prąd gdyż jest to bardzo opłacalne a przetwarzanie go od razu na 230 v było by nieopłacalne od tego są transformatory które pełnia role ,,przetważatora" Po prostu trudno było by od razu wytwarzać energie 230 v gdy można wytworzyć większą i przetworzyć ją przed samym odbiornikiem
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T15:13:49+01:00
Wystarczy popatrzeć na wzór I = U/R i na wzór R = ρ × l/s
ze wzoru drugiego wynika, że im długość przewodu jest dłuższa tym opór jest większy a z kolei z wzoru pierwszego wynika że im opór jest większy tym natężenie jest mniejsze więc chodzi o to by przy przesyłaniu energii elektrycznej zachować odpowiednie natężenie. Wiadomo przecież że budynki mieszkalne a zarazem transformatory mogą znajdować się daleko od elektrowni, z którą są łączone przewodami elektrycznymi!!!!!!!!!
3 5 3
2010-02-06T17:01:43+01:00
To ja dołoże się do poprzednich odpowiedzi:

Przesyłanie energii elektrycznej na duże odległości nie jest darmowe, tzn. że podczas przesyłu napięcia występują straty. Gdyby elektrownia wytworzyła napięcie 230V to w domach mielibyśmy o wiele mniej!

Dlatego elektrownie wytwarzają większe napięcia, natomiast docelowe 230V jest ustawiane w lokalnych stacjach (transformatorach umieszczanych w niedalekiej okolicy od domów i osiedli mieszkalnych).
2 2 2