Odpowiedzi

2009-10-08T16:01:10+02:00
-rozwój języka
-szkolnictwo
-kultury polskiej
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-08T16:01:28+02:00

Odp: Skutki reformacji w polsce?
Reformacja wpłynęła na rozwój
języków narodowych, u nas przekład Biblii ks. Wójka. Na zachodzie kraju ludność niemiecka przyjęła luteranizm, wśród szlachty rozpowszechnił się kalwinizm, pojawili się arianie.
Ważnym skutkiem, jak nie najważniejszym reformacji w Polsce były dwie uchwały dotyczące tolerancji religijnej: ugoda sandomierska z 1570 r. i jeszcze ważniejszy dokument to konfederacja warszawska z 1573 r.
2 2 2