Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-06T15:20:20+01:00
Rozmnażanie - reprodukcja - wytwarzanie nowych osobników osobników potomnych, potomstwa przez organizmy rodzicielskie (komórki rodzicielskie, rodziców). Czynność leżąca u podstawy procesu życia i umożliwiająca trwanie organizmów żywych oraz kontynuację gatunków. Istotą rozmnażania jest przekazanie potomstwu własnych genów
11 1 11
2010-02-06T15:21:03+01:00
Kręgowce rozmnażają się płciowo. Możemy wyróżnić 2 główne sposoby: jajorodność i żyworodność. Mamy też nieliczne wyjątki jajożyworodne ssaki. Część kręgowców składa jaja: ryby do wody, gdzie samiec polewa je spermą ( zapłodnienie zewnętrzne); ptaki (składają jaja już zapłodnione- zapłodnienie wewnętrzne). Są to kręgowce jajorodne. Należą do nich również gady i płazy. Największe zróżnicowanie sposobu rozmnażania prezentują ssaki. Dominuję tu żyworodność, to znaczy, że po zapłodnieniu wewnętrznym samica nosi w macicy młode aż osiągnie ono odpowiedni poziom rozwoju. Po tym okresie cąży matka rodzi młode i w zależności od gatunku wychowuje je przez pewien czas.
12 3 12
2010-02-06T16:39:33+01:00
Ryby ptaki płazy są jajorodne,gady i ssaki zyworodne
9 2 9