Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T15:25:17+01:00
Adrian potrzebuje 24 h na uporządkowanie ogrodu, Sebastian potrzebuje aż 40 h na uporządkowanie tego samego ogrodu. Ile godzin zajmie im porządkowanie tego ogrodu gdy będą pracowali razem?

W 1h Adrian obrobi 1/24 ogrodu
W 1h Seba obrobi 1/40 ogrodu

Razem: 1/24+1/40=5/120+3/120=8/120=4/60=1/15 ogrodu
czyli cały ogród w 15 h

Odp. W 15 godzin
2 3 2
2010-02-06T15:33:28+01:00
Adrian w ciągu 1h: 1/24 ogrodu
Sebastian w ciągu 1h: 1/40 ogrodu

Razem (w ciągu 1 godziny):
1/24 + 1/40 = 5/120 + 3/120 = 8/120 = 1/15 ogrodu


Odp.: Gdy chłopcy będą porządkować ogród razem to zajmie im to 15 godzin.
1 5 1