Odpowiedzi

2010-02-06T15:21:31+01:00
Opiera się to na znaczeniu dyfuzji, która jest samorzutnym procesem przenikania się (rozprzestrzeniania) substancji. ;))
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T15:21:48+01:00
Zjawisko to to dyfuzja, samorzutne rozpowszechnianie się jednej substancji w drugiej. Związane jest z molekularną budową materii. Poruszające się atomy jednej substancji zderzają się z atomami perfum.
3 4 3
2010-02-06T15:23:25+01:00
Zapachy rozchodzą się dzięki zjawisku, które nazywa się dyfuzją :D

Dyfuzja polega na samorzutnym mieszaniu się cząsteczek i atomów różnych substancji. Zachodzi ona pod wpływem ruchów cieplnych.

Najszybciej zachodzi ona oczywiście w gazach. Już niewielka ilość silnie pachnącej (albo obrzydliwie cuchnącej) substancji daje się wyczuć nosem po niedługim czasie od zetknięcia z powietrzem. Po prostu cząsteczki owego zapachowego środka odrywają się od macierzystej powierzchni i mieszają się z powietrzem. Dalej są one roznoszone we wszystkie strony, bo są chaotycznie popychane przez cząsteczki powietrza.

Co ciekawe, dyfuzja zachodzi nie tylko dla gazów i cieczy (co jest dość zrozumiałe, jako że cząsteczki w tych stanach skupienia wykonują intensywne ruchy chaotyczne), ale nawet i w ciałach stałych. Jednak w tym ostatnim przypadku jej tempo jest bardzo powolne.

Mam nadzieję że pomogłam :D pozdrawiam i całuję ;***
5 5 5