Odpowiedzi

2010-02-06T15:33:22+01:00
P=(a²√3)/4
a=8cm
P=(8²√3)/4=16√3[cm²]
11 4 11
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T15:35:44+01:00
Wzór na pole trójkąta równobocznego:
a²√3/4
P = 8²√3 / 4
P = 64√3 / 4
P = 16√3 [cm ²]

Pozdrawiam ; ]
8 4 8
2010-02-06T16:09:34+01:00
Oblicz pole trójkąta równobocznego o boku 8 cm .

DANE: a = 8cm

Szukane: P=?

P = (a²√3):4 -jest to wzór na pole trójkąta RÓWNOBOCZNEGO! Tylko zamiast podzielić wstaw sobie kreskę ułamkową.

P = (8²√3) : 4 ( zamiast : wstaw kreskę ułamkową)
P = 64√3 : 4 (zamiast : wstaw kreskę ułamkową)
P = 16√3cm² (zamiast : wstaw kreskę ułamkową), bo 64 skraca się z 4.

ODP. POLE TRÓJKĄTA RÓWNOBOCZNEGO O BOKU 8cm WYNOSI 16√3cm².

POZDRAWIAM :)
11 4 11