Prosze was o podanie pomysłu na plakat o prawch dziecka tu jest polecenie :

Nowy konkurs na plakat o prawach dziecka!
Dwadzieścia lat temu Organizacja Narodów Zjednoczonych przyjęła Konwencję o prawach dziecka.

Oznacza to, że po raz pierwszy państwa członkowskie ONZ uzgodniły pewne prawa, które należy szanować w każdej sytuacji wobec wszystkich dzieci w wieku poniżej 18 lat. Obecnie ponad 195 państw z całego świata podpisało Konwencję.

Dyrekcja Generalna ds. Sprawiedliwości, Wolności i Bezpieczeństwa Komisji Europejskiej poświęca IV edycję konkursu na plakat obchodom rocznicy tego ważnego porozumienia.

Zapraszamy zatem do udziału – dowiedz się więcej o prawach, które posiadasz i wyraź swoją opinię na ten temat!

Jak można to zrobić?
Zbierz grupę przynajmniej 4 osób (w wieku 10-14 lub 15-18 lat) wraz z dorosłym opiekunem. Wybierzcie jedno konkretne prawo z Konwencji, które zilustrujecie na plakacie. Przedstawcie swój pomysł na plakacie w formacie A2. To jak go narysujecie i co będzie przedstawiał zależy tylko od was!

Potrzebujecie inspiracji?
Zerknijcie na quizy i zapoznajcie się z Konwencją o prawach dziecka.

Nie zapomnijcie przesłać plakat przed 19 marca 2010 r.!



prosze was o szybkie odpowiedzi !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-06T15:36:14+01:00
Wesołe dziecko na tle napisanych różnymi kolorami praw dziecka
2010-02-06T15:36:27+01:00
Można wyciąć z kąś wielkiego bobasa (np; z plakatu) nakleić go na karton a2 (kolorowy) i pod strzałkami od niego mapisać z 5 praw dziecka .
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T16:51:27+01:00
Np. Konwencja Praw Dziecka Część I Artykułu 6 mówi:
1. Państwa-Strony uznają, że każde dziecko ma niezbywalne prawo do życia.
2. Państwa-Strony zapewnią, w możliwie maksymalnym zakresie, warunki życia i rozwoju dziecka.

i pod ten temat na samym środku pracy rysujecie takie dziecko jak jest w płodzie(ze zgiętymi nóżkami, podkurczonymi rączkami, zamkniętymi oczkami) i od niego rysujesz taką zieloną łodygę w kształcie spirali na całą kartkę, co jakiś czas mogą się pojawiać drobne listki i to wszystko unieście na jednolitym czerwonym tle

a wyjaśnienie jest takie: dziecko od czasu powstania w płodzie ma prawo żyć i rozwijać się, dlatego symbolem tego jest ta łodyga z listkami jako kolejnymi etapami rozwoju dziecka, dziecko w centrum będzie znaczyło, że jest jakby kwiatem tej łodygi ale tego nie rysujcie, i wszystko zróbcie jak najprościej bo o to chodzi w plakacie czyli jednolite czerwone tło, zielona łodyga w kształcie spirali z listkami (w jednym odcieniu zieleni) i po środku to dziecko w jednolitym kolorze skóry(czyli taki beżowy)i te dziecko możecie obrysować, zrobić wyraźny kontur;
jeśli się przyłożycie do tego to konkurs wygracie - wiem na czym polega plakat(upraszcza się w nim wszystko i symbolizuje jak np. ta łodyga)- bo jestem plastykiem
powodzenia