Odpowiedzi

2010-02-06T16:30:12+01:00
Liść jest przystosowany do fotosyntezy, ponieważ zawiera chloroplasty z chlorofilem. Ma też aparaty szparkowe, dzięki którym może regulować parowanie wody. Aparaty szparkowe zamykają się aby uniknąć parowania wody, np. w gorące dni.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T16:47:12+01:00
Lisć jest przystoowany do procesu fotosyntezy, ponieważ zawiera miękisz palisadowy i gąbczasty, który buduje chloroplasty ( zawierają zielony barwnik chlorofil a i b, niezbedny do procesu fotosyntezy), lisc to silnie spłaszczony organ, jego duża powierzchnia umozliwia absorbowanie światła ( niezbędnego do procesu fotosyntezy), mała grubość ułatwia pobieranie i wydalanie gazów w procesach fotosyntezy.


Liść jest przystsowany do ochrony przed nadmierną utrata wody, ponieważ: jest pokryty kutykulą - substancją o charakterze wosku, która ogranicza utratę wody, Skórka dolna zawiera liczne aparaty szparkowe, które umożliwiaja transpirację oraz proces oddychania.
1 5 1