Odpowiedzi

2010-02-06T15:42:29+01:00
A , b - długości boków prostokąta
[a > 0, b > 0]

a * b = 96
a + 2 = b - 2

a * b = 96
a = b - 4

b(b - 4) = 96
a = b - 4

b = 12
a = b - 4

b = 12
a = 8
To są długości boków prostokąta.

Długość boku kwadratu:
12 cm - 2 cm = 10 cm
Pole kwadratu: ( P= a *a )
(10 cm)² = 100 cm²

O ile procent większe jest pole kwadratu od pola prostokąta?
(100 cm² - 96 cm²) : 96 cm² * 100% = 1/24*100% = ok. 4,17%

Długości boków prostokąta wynoszą 12 cm i 8 cm.
Pole kwadratu jest o ok. 4,17% większe od pola prostokąta.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T16:00:07+01:00
(a+2)*(a-2)=96
a do kwadratu-2 do kwadratu=96
a do kwadratu-4=96
a do kwadratu=100
a=10

a) a+2=10+2=12
a-2=10-2=8
dł prostokata:8cm i 12cm

b)
P kwadrata= a*a=10*10=100
P prostokąta= 8*12=96
ukladamy proporcje

96 - 100%
100 - x

x=104,1(6) ~ 104,17
104,17%-100%=4,17%
odp:pole kwadratu jest wieksze od pola prostokata o 4,17%
9 4 9