Odpowiedzi

2010-02-06T15:51:44+01:00
V=Pp * H
V=1/2 (a+b) *h *H
V= 1/2 14 *2 *5
V= 14*5
V=70 cm3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T15:52:31+01:00
V=pole podstawy razy h
v=½(a+b)h×H
v=½(6+8)×2×5
v=70cm³

a=6cm
b=8cm
h=2cm
H=5cm
2010-02-06T17:48:11+01:00
Pole trapezu = (a+b)*h /2
(8+6) * 2 / 2 =
14*2 /2 =
28/2 = 14
14 cm² - pole trapezu (pole podstawy)

Wzór na objętość:
V = Pp * H

V - objętość
Pp - pole podstawy
H - wysokość graniastosłupa

V = 14 cm² * 5
V = 70 cm³

~ Mam nadzieję, że pomogłam ;)