Odpowiedzi

2010-02-06T15:53:02+01:00
Jeśli chodzi o argumenty broniące to użyłabym takich:
-ma kłopoty w rodzinie np. alkohol
-nie układa mu się w szkole
-koledzy się od niego odwrócili
-zamknął się w sobie
-nie potrafi odnaleźć się w otoczeniu
-wydaje mu się,że nikt go nie rozumie

Mam nadzieję,że chodzi o to.Jeśli nie to napisz mi w prywatnej wiadomości to usunę swoje zadanie.

Jeśli jest okey to proszę o najlepszą odpowiedź :)
2010-02-06T16:14:26+01:00
Użyłam bym argumentów że życie jest cudem ,łaską jaką otrzymaliśmy od Boga życiem trzeba się cieszyć a nie odbierać je sobie.Samobójstwo nie jest rozwiązaniem problemów trzeba też wziąść pod uwagę uczucie bliskich osób rodziny oni mogą się obwiniać o to co zrobilaś trzeba rozmawiać o swoich problemach z rodziną i wspólnie szukać rozwiązania
Najlepsza Odpowiedź!
  • peas
  • Rozwiązujący
2010-02-06T20:55:48+01:00
-życie jest wspaniałe
-popełnienie samobójstwa to potępienie na wieki-na własne życzenie
-Bóg dał nam życie, należy to szanować
-Jezus oddał za nas życie, kto z ludzi zrobiłby dla nas to samo? -Jezus nas kocha i to jest najważniejsze. Kocha nas takimi, jakimi jesteśmy, mimo naszych grzechów i ciągłego zasmucania go.
-Czy na prawdę chcemy zasmucać bliskie nam osoby? Ktoś kiedyś powiedział, że na świecie mamy tysiące anonimowych przyjaciół-takich którzy są z nami, żyją tak samo jak my i mają podobne problemy do naszych.
- Każdy człowiek ma swojego Anioła. Nie zasmucajmy go tym, że odbierzemy mu radość opiekowania się nami.
- najważniejszym jednak argumentem, a raczej cudem, który przekona samobójcę do zmiany decyzji, jest po prostu pójście z tym człowiekiem do Kościoła na adorację Najświętszego Sakramentu i na Mszę Świętą.