Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T15:53:49+01:00
Ostatnio przeczytałam/łem baśń Andersena pt." Królowa Śniegu". Bardzo mi się spodobała ponieważ jest to opowieść o niezwyciężonej sile miłości, złożona z 7 opowiadań. Pisarz ukazuje dzieje Gerdy i Kaya, ubogich dzieci rozdzielonych przez złą czarodziejkę, Królową Śniegu.
3 2 3
2010-02-06T16:21:52+01:00
Czytałam baśni pt. " Brzydkie Kaczątko". Opowiada ono o łabędziu, które gdy był małe zostało pomieszane. Wszyscy jego bracia byli piękni, a on taki szary. Wszyscy się z niego smiali, nie miał przyjaciół. W dzieciństwie spotkało o wiele przygód, ale gdy urósł okazało się że jest ... łabędziem! Wyrósł taki piękny, czysty i biały. O razu pobiegł do swoich braci i powiadomił ich o tym. Oni zaś kryli zazdrość. Potem pożegnał się z rodziną i wyruszył w daleki świat, razem z innymi łabedziami.
Ta baśń Christiana Andersena mówi by nie zamartwiać się, ze np. jesteś nie za urodziwy w dzieciństwie -przecież w przyszłośći możemy być bardzo ładni. Od tej opowieści wzięło się właśnie często używane przysłowie: " Przecież z brzydkiego kaczątka też wyrósł łabędź". ta baśn jest bardzo pouczająca!
3 2 3
2010-02-06T16:31:04+01:00
Ja bedąc mała czytałam czerwonego kapturka,poniewaz lubiłam watek wilka.
2 1 2