Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-06T15:53:03+01:00
Mięśnie w naszym organizmie pełnią różne funkcje, w zależności od rodzaju.
mięśnie szkieletowe umożliwiają ruchy kończyn i całego ciała
mięśnie gładkie odpowiadają za funkcjonowanie narządów wewnętrznych
mięsień sercowy napędza przepływ krwi w organizmie

Antagonistyczne działanie mieśni polega na tym że jedne mieśnie odpowiadaja np. za zginanie ręki lub nogi(mięsien zwie sie zginacz) a drugi odp. za prostowania zwany prostownikiem. Antagonistycznie tzn. jeden działa przeciwnie do drugiego
4 3 4
2010-02-06T15:55:22+01:00
1.
miesnie sa zbudowane z 3 rodzajow tkani miesniowej : gladkiej, poprzecznie prazkowanej serca i poprzecznie prazkowanej szkieletowej.
2.
Miesnie pracuja w parach zwanymi miesniami antagonicznymi. Zginacz powoduje ruchy w jednym kiedynku. Skurcz miesnia zwanego prostownikiem wywoluje ruch w przeciwna strone.
1 1 1
2010-02-06T16:05:10+01:00
Mięśnie pracują w parach zwanych mięśniami antagonistycznymi. Zginacz powoduje ruch w jednym kierunku. Skurcz mięśnia zwanego prostownikiem wywołuje ruch w przeciwną stronę.