Odpowiedzi

2010-02-06T15:56:27+01:00
Zdecydownalie w tętnicy będzie wyższe, ponieważ tętnicą krew dociera do nerki, gdzie jest filtrowana i pozbawiana mocznika a następnie opuszcza nerką żyłą nerkową już pozbawiona mocznika.
11 4 11
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T16:01:00+01:00
Wydaje mi się że w żyle będzie mniejsze stężenie
mocznika ponieważ w tętnicy krew płynie szybko
i może wzrosnąć w niej ciśnienie a w tym
wypadku mocznik byłby wysoki. W tętnicy większe
ponieważ tą tętnicą przepływa mocz A w żyle nie ma
zmian ciśnienia gdyż jej ścianki są cienkie i nie
wytrzymały by wysokiego mocznika..
9 1 9