Pan Zabłocki od trzech lat handluje mydłem.W pierwszym roku interes szedł świetnie.W drugim roku sprzedał o 40% mydła mniej,a w trzecim roku połowę tego,co w roku poprzednim.W ciągu trzech lat sprzedał 3,8tony mydła.Ile sprzedał w ostatnim roku?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-08T16:16:33+02:00
X-sprzedaż mydła

x+(x-40%x)+½60%x=3,8
x+x-0,4x+½0,6x=3,8
1,9x=3,8
x=3
⅔0,6*2=0,6t
Odp.Sprzedał 0,6 t mydła.


Ps. Mam tą samą książkę i już robiliśmy to zadanie na lekcji. :)
1 4 1
2009-10-08T16:18:52+02:00
Akurat to samo zadanie na lekcji robiłam dziś :P

x - sprzedaż w drugim roku
y - sprzedaż w trzecim roku

{x + 60%x + y = 3,8
{y = 30%x

{x + 0,6x + y = 3,8
{y = 0,3x

x + 0,6x + 0,3x = 3,8
1,9x = 3,8 /razy 10
19x = 38 / dzielone przez 19
x = 2

y = 0,3 razy 2
y = 0,6

{x = 2
{y = 0,6

0,6 t = 600 kg

Odpowiedź: W ostatnim roku Pan Zabłocki sprzedał 600 kg mydła :) xD
1 5 1
2009-10-08T16:19:34+02:00
X - ilość mydła sprzedana w pierwszym roku

× + 3/5x + 3/10x = 3,8