Krzyżówka:
1. Zespół organizmów unoszących sie w wodzie i niezdolnych do aktywnego przeciwieństwa si jej prądom.
2. Inna nazwa protistów zwierzęcopodobnych.
3. Rodzaj wzajemnej zależności występującej miezy glonami a strzępkami grzybów, które współtworzą ciało protistów.
4. Charakterystyczne dla protistów roślinopodobnych strutury komórki bogate i chlorofli i inne barwniki fotosyntetyczne.
5. Różno kształtne wypustki cytoplazmatyczne wysuwanee z ciała niektórych pierwiastków umożliwiające im poruszanie się.
6. Grupa glonów o charakterystycznej czerwonej barwie, spotykanych w strefie przybrzeżnej ciepłych mórz nawet głębokości ponad 200 m.
7. Rytmiczne kurczące sie pęcherzyki które usuwają z ciała pantofelka nadiar wody i substancje szkodliwe.
8. Ciężka choroba zakaźna wielu mieszkanców Afryki wywołana przez przedstawiciela pierwotniaków nazywwanego świdrowcem gambijskim.

Daje naj.
Punktów niestety tylko tyle mam. ;(

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T16:30:59+01:00
1. Plankton.
2. Symbioza. (?)
3. Krasnorosty.
4. Wodniczka tętniąca.
5. Śpiączka afrykańska.
5 2 5
2010-02-06T16:33:17+01:00
1 plankton
2pierwotniaki
3symbioza
4
5rzęski albo wici
6brunatnice
7
8malaria??
5 2 5