Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-06T16:19:24+01:00
Przystosowanie drapieżników do trybu życia :
dobry słuch ,
dobry wzrok,
rozwinięta prędkość ,
ostre pazury ,
silne łapy ,
węch,
Aby zmniejszyć szansę na dostrzeżenie przez drapieżnika zwierzęta posiadają różnorodne ubarwienia pozwalające im wtopić się w otoczenie.
-niektóre umieją szybko biegać(uciekac ;p )
-doskonale rozwinięty zmysł
Proszę myślę ze chyba pomogłem


Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T19:29:12+01:00
No konkretnym przykładzie, tak?
A więc gepard i antylopa
Przystosowania geparda ( drapieżnika ):
- umięśnione tylne łapy
- bardzo obszerna klatka piersiowa
- smukłe i rozciągliwe ciało
- pazury pozbawione pochewek skórnych, zapewniające doskonałą przyczepność
- dobry wzrok
- szerokie nozdrza
- długi ogon, który jest przeciwwagą
Przystosowania antylopy ( ofiary ):
- kontrastowe umaszczenie
- duże, ruchome małżowiny uszne
- zwinne umięśnione nogi
- smukła sylwetka
- doskonały węch
- oczy położone po bokach głowy