Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T16:16:23+01:00
X - III liczba
(5/8)x - II liczba
0,4*(5/8)x - I liczba
0,4 = 2/5
(2/5)*(5/8) x + (5/8)x + x = 90
(1/4 )x + (5/8)x + x = 90
(2/8)x + (5/8)x +(8/8)x = 90
(15/8) x = 90
x = 90 *(8/15) =6*8 = 48 - III liczba
(5/8)x = (5/8) *48 = 5*6 = 30 - II liczba
0,4*30 = 12 - I liczba
Odp.Te liczby , to: 12,30,48.

Pozdro ;)
1 5 1
2010-02-06T16:21:31+01:00
X - III liczba
(5/8)*x - II liczba
0,4*(5/8)*x - I liczba
0,4*(5/8) x +(5/8)x + x = 90
(2/5)*(5/8)x + (5/8) x + x = 90
(2/8)x +(5/8)x + (8/8)x = 90
(15/8)x = 90
x = 90*(8/15) = 6*8 = 48
II liczba:
(5/8)*x = (5/8)*48 = 5*6 = 30
I liczba:
0,4*30 = 12
Odp.Odp. Te liczby ,to: 12,30,48.
1 5 1
2010-02-06T16:26:52+01:00
Zadanie nie koniecznie trzeba robic na uklad rownan.
90=x+5/8x+4,0*5/8x
90=1 5/8x+2/8x
90=1 7/8x |: 15/8
x=48
2/8x=2/8*48
2/8x=12
5/8x=48*5/8
5/8x=30