Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T16:19:12+01:00
Bomba jądrowa - bomba, której energia niszcząca powstaje na skutek gwałtownej, niekontrolowanej reakcji jądrowej.
Rodzaje bomb jądrowych:

* Bomba atomowa - źródłem energii jest tutaj rozpad jąder plutonu, lub wzbogaconego uranu
* Bomba wodorowa - źródłem energii jest tutaj synteza helu z izotopów wodoru
* Bomba neutronowa - odmiana bomby atomowej, w której efekt niszczący wynika głównie z emisji promieniowania jonizującego, a nie z bezpośrednich efektów wybuchu.
2010-02-06T16:23:35+01:00
Urządzenie to wykorzystuje reakcje jądrowe materiałów rozszczepialnych lub syntezy.Pod względem budowy podobna do bomby konwencjonalnej używanej w lotnictwie.Składa się z:ładunku jądrowego,urządzenia zapłonowego,powłoki metalowej.