Odpowiedzi

2010-02-06T16:20:10+01:00
Moczówka to choroba charakteryzująca się nieprawidłowym zagęszczeniem moczu. Wiec aby rozrzedzic mocz trzeba pić dużo płynów, najlepiej wode
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T16:23:10+01:00
Choroba wywołana jest niedoborem wazopresyny a ten z kolei powoduje zaburzenia wchłaniania wody w nerkach, efektem czego jest zwiększenie ilości wydalanego moczu. Zmniejszenie ilości wypijanych płynów nie ogranicza ilości moczu, lecz może prowadzić do odwodnienia. Moczówka może mieć postać centralną, nerkową lub wrodzoną, związaną z dziedziczeniem. Chorobę charakteryzuje wielkie pragnienie, ogóle osłabienie i zmęczenie, zaburzenia świadomości, wysoka temperatura, suche ręce, zatwardzenia oraz wydalanie dużej ilości moczu, zwłaszcza nocą, u dzieci jest to moczenie nocne. Chory wypija do 20 litrów płynów na dobę i oddaje równie duże ilości jasnego, rozcieńczonego, bezbarwnego moczu, do 15 litrów na dobę.Chory powinien wypijać odpowiednie ilości płynów, np. zimnej wody, która zmniejsza odrobinę pragnienie.