1. zad.


Przez żarówkę o mocy 125 tys. wat płynie prąd o natężeniu 0,25 A . Jakie jest napięcie obwodu do którego podłączona jest żarówka?


2. zad .

Żarówka pobrała w czasie 2h , 18kJ energii. Jaka jest moc tej żarówki?

3 . zad .


Jakie jest średnie natężenie prądu płynącego przez żarówkę o mocy 100V włączoną do sieci , o napięciu 220 V ?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T16:30:29+01:00
Z.1
P = U I
U = P : I = 125 000 W : 0,25 A = 500 000 V = 500 kV.
z.2
A = P* t
A = 18 kJ = 18 000 J
t = 2 h = 2* 3600 s = 7 200 s
P = A : t = 18 000 J : 7 200 s = 2,5 W
z.3
P = 100 W
U = 220 V
P = U I
I = P : U = 100 W : 220 V = 0,(45) A
2010-02-06T16:30:45+01:00
Zad1
125000w
125000Wx0,25=31250w
1 1 1
2010-02-06T16:50:28+01:00
Zad. 1
P = 125000 W
I = 0,25 A
------------------
U = ?

P = U × I
U = P × I
U = 125000 W × 0,25 A = 31250 V

Zad. 2
t = 2h
W = 18 kJ
--------------
P = ?

P = W / t
P = 18 kJ / 2h = 18000 J / 7200 s = 2,5 W
1 2 1