Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T17:18:32+01:00
1) I 1789 zwolanie Stanow Generalnych ( przedstawiciele trzech stanów)
2) VI 1789 Przedstawiciele ogłaszaja sie przedstawicielami narodu jako Zgromadzenie Narodowe.
3) VII 1789 Zgromadzenie NArodowe uznaje sie za Konstytuante.
4) 14 VII 1789 Zburzenie Bastylii
5) 26 VII 1789 uchwalenie Deklaracji Człowieka i Obywatela.
6) I 1793 Skazanie przez Konwent Narodowy Ludwika XVI na smierc, sciecie go na gliotynie.
7) Poczatek dyktatury Jakobinów, uchwalenie nowej konstytucji.
8) 27 VI 1794 obalenie dyktatury, rozwiazanie klubu jakobinow
9) VIII Poczatek rzadu Dyrektoriatu
10) 9 XI 1799 zamach 18 brumaire'a w którym napoleon Bonaparte obalił dyrektoriat. Poczatek konsulatu we Francji.
8 4 8
2010-02-06T19:25:48+01:00
1789- zwołanie przez Ludwika 16 stanów generalnych.
1789- przedstawiciele stanu trzeciego ogłaszają się zgromadzeniem narodowym, 14 lipca następuje zburzenie Bastylii, rewolucja obejmuje większość Francji, ogłoszono '' Deklaracje praw człowieka i obywatela ''
1791- uchwalenie konstytucji we Francji
1792- uwięzienie króla, zniesienie monarchii a wprowadzenie republiki.
1793- król Ludwik 16 zostaje zgilotynowany.
(początek rządów jakobinów)
czerwiec 1793- władzę przejmują Jakobini na czele z Maksymilianem Rebespierre, rozpoczyna się terror jakobinów.
1795- początek rządów dyrektoriatu.
1779- początki konsulatu we Francji, pierwszym konsulem zostaje Napoleon Bonaparte.
1804- Napoleon koronuje się na cesarza Francji.

: )
7 2 7