Odpowiedzi

2010-02-06T16:43:22+01:00
X=cena początkowa

x+20%x=x+0,2x=1,2x
1,2x+25%=1,2x+0,25×1,2x=1,2x+0,3x=1,5x
1,5x=70 000
x=70 000:1,5
x≈46 666,67

46 666,67=100%
70 000=x%
x=70 000 00:46 666,67
x=150%

150%-100%=50%
odp. początkowo cena wynosiła około 46 666,67zł, a podniesiono ją o 50%
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T17:04:59+01:00
X - cena towaru przed podwyżką
1,2x - cena towaru po I podwyzce o 20%
1,2x+ 1,2x*0,25 = 1,2x + 0,3 x = 1,5x- cena towaru po II podwyzce o 25%

1,5x = 70.000
(3/2)x = 70.000
x = 70.000 : (3/2)
x = 70.000 *(2/3)
x = 140.000/3
x = 46.666,(6)

70.000 - 46.666,(6) = 23.333,4

46.666,(6) = 100 %
23.333,4 = x%
x =( 23.333,3*100%) : 46.666,7
x = 49,9998
x ≈ 50%
Odp. Cena towaru przed podwyzkami wynosiła ok. 46.666,7 zł
Cenę towaru podniesionpo o 50%
1 5 1