TADEUSZ RÓŻEWICZ

List do ludożerców

Kochani ludożercy
nie patrzcie wilkiem
na człowieka
który pyta o wolne miejsce
w przedziale kolejowym
zrozumcie
inni ludzie też mają
dwie nogi i siedzenie
Kochani ludożercy
poczekajcie chwilę
nie depczcie słabszych
nie zgrzytajcie zębami
zrozumcie
ludzi jest dużo będzie jeszcze
więcej więc posuńcie się trochę
ustąpcie[...]
Kochani ludożercy
nie zjadajmy się Dobrze
bo nie zmartwychwstaniemy
Naprawdę

1. W jaki sposób list do ludożerców potwierdza słuszność stwierdzenia ,,Nie czyć drugiemu co tobie nie miłe

pilne obiecuje że dam najjjj i nie dam spamów tylko nie róbcie minek:))))))))))))))))))))))))))) o w ten sposób bo to nie jest odpowiedź

3

Odpowiedzi

2010-02-06T16:42:26+01:00
list do ludożerców potwierdza słuszność stwierdzenia ,,Nie czyć drugiemu co tobie nie miłe, poniewaz zjadanie ludzi jest wbrew woli boskiej.
2 1 2
2010-02-06T16:43:06+01:00
Chodzi tu o to aby ludożercy zaakceptowali innych , i nie robili tego co ludzie na pewno by im nie zrobili ;
-odstąpili miejsca w pociągu
-nie znęcali się nad słabszymi [ czyli nad ludźmi]
-nie byli agresywni w stosunku do nich
- nie zjadali ich

4 5 4
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-06T16:43:58+01:00
Mimo że sens przysłowia: "Nie czyń drugiemu co tobie nie miłe" wydaje się taki oczywisty i dla wszystkich zrozumiały, jednak każdemu z nas zdarza się zrobić przykrość innej osobie, nie udzielić jej pomocy czy nawet oszukać. List ten pokazuje, że starajmy się pomagać innym, a wtedy ktoś też nam się odwdzięczy. Np. gdy ustąpimy miejsca starszym. Jak będziemy starzy to też młodzież nam ustąpią ( wychowani ). Oraz starajmy się pomagać młodszym.
Powodzenia.
2 5 2