RÓWNANIA I NIERÓWNOŚCI
Agnieszka i Jacek zbierali kasztany. Jacek uzbierał 3 razy więcej kasztanów niż Agnieszka. Gdyby oddał Agnieszce 15 z nich, to oboje mieliby tyle samo kasztanów. Ile kasztanów ma Agnieszka, a ile JAcek?
PLIS MAM TO NA JUTRO

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-06T16:40:35+01:00
3x- Jacek
x-Agnieszka

3x-15=x+15
3x-x=15+15
2x=30|:2
x=15 - Agnieszka
3x - 45 Jacek
2010-02-06T16:43:34+01:00
X-Agnieszka
3x-JACEK
3x-15=
x+15=
3x-15=x+15
x=15
bo 45-15=15+15
2010-02-06T20:35:39+01:00
X liczba kasztanów Agnieszki
3x liczba kasztanów Jacka
3x -15 Jacek oddał Agnieszce 15 kasztanów
x + 15 Agnieszka dostała od Jacka 15 kasztanów
układamy równanie
3x - 15 = x + 15
3x - x = 15 + 15
2x = 30
x = 30 : 2 = 15 kasztany Agnieszki
3* 15 = 45 kasztany Jacka
spr.
45 - 15 = 30 i 15 + 15 = 30
Odp. Jacek ma 45 kasztanów, a Agnieszka 15.