1. Podaj związki frazeologiczne wyrażające tą samą lub podobną treść jak następujące czasowniki:

marzyć.
oszukać.
grymasić.
nie zgadzać się.
leniuchować [próżnować].
_______________________________________________________
2. Ułóż trzy minidialogi [scenki]. używając tych frazeologizmów.


2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T16:52:12+01:00
Marzyć-myśleć o niebieskich migdałach
oszukać-nabić kogoś w butelkę
grymasić-marsowa mina
nie zgadzać się- to nie wiem
leniuchować-leżeć do góry brzuchem
2.
-Nic tylko ciągle leżysz do góry brzuchem weź się do roboty
+a ty jak zwykle niezadowolona i z tą marsową miną

-Ciągle myślisz tylko o niebieskich migdałach i nic nie robisz
+nie zgadzam się!(tu ten frazeologizm) robię bardzo dużo
Mam nadzieję, że choć trochę pomogłam.......
Pozdrawiam
4 5 4
2010-02-06T16:56:15+01:00
Marzyc- rozmyslac,byc zamyslonym
oszukac-okłamac
grymasic-marudzic
nie zgadzac sie-miec inne zdanie,swoje zdanie

-czesc Kaska
-no hej
nad czym tak rozmyslasz??
-a takie tam..
-mnie nie okłamiesz,przecież widze ze cos jest nie tak
-nic mi nie jest i nie marudz

-co myslisz o tym??
-no nie wiem..ja mam inne zdanie na ten temat
-czy ty zawsze musisz marudzic
-o co ci chodzi..każdy moze miec swoje zdanie

-co jestes taki zamyslony??
-okłamałem wczoraj mame i chciałem ja przeprosic
5 3 5