Potrzebuję na poniedziałek:
Betonu jako materiału budowlanego użyto przy wznoszeniu:
a) piramid
b) akropolu
c)Koloseum
d) wieży Babel

znaczenie dosłowne i przenośne do podanych związków frazeologicznych:
znaleźć się labiryncie
róg obfitości
jabłko niezgody
pięta Achillesa
między Scyllą a Charybda

2

Odpowiedzi

2010-02-06T16:46:13+01:00
D)
znaleźć się labiryncie-sytuacja bez wyjścia
róg obfitości: coś niekonczoncego sie
jabłko niezgody-niewiem
pięta Achillesa-słaby punkt
między Scyllą a Charybda-
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T16:53:10+01:00
Znaleźc się w labiryncie-odszukac sie w sytuacji beznadziejnej,bez wyjścia .
róg obfitości-wiele dobrych rzeczy znajdujących się w jenym miejscu
jabłko niezgody-oznacza przyczynę konfliktu, powód kłótni.
pięta Achillesa-czuły,słaby punkt
między Scyllą a Charybdą-oznacza sytuację w której niebezpieczeństwo zagraża z dwóch stron.

1.chyba b)-akropol