Wózek o masie 6kg ciągnięty jest siłą 30N.
1) Oblicz przyspieszenie wózka, zakładając, że nie istnieją opory ruchu.
2) czy przyspieszenie ulegnie zmianie, gdy zamiast ciągnąć wózek siłą 30N, powiesimy odważnik o masie 3kg (przyspieszenie ziemskie: g=10 m/s2)? Dlaczego?

2

Odpowiedzi

2010-02-06T17:16:39+01:00
F - siła = 30 N
m - masa = 6 kg
a - przyspieszenie = ?
a)
F = ma
a = F/m = 30/6 = 5 m/s²
b)
m - masa ciężarka = 3 kg
g - przyspieszenie grawitacyjne = 10 m/s²
F - sila ciężkości = mg = 30 N
nie mogę sobie wyobrazić fizycznie tego układu. Jeżeli przestaje ciągnąć wózek i wieszam na nim ciężarek , to rośnie waga wózka (m + m1)g , a wózek stoi w miejscu. Siła cięzkości ma przyspieszenie g więc g > 0,5 m/s²
Ogólnie nie wiadomo oco chodzi
22 1 22
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T17:24:01+01:00
1. Dane:
m=6 kg
F=30N
Szukane:
a=?
Wzór: a= F/m
a= 30N/6kg+ 5m/s²
Odp. Przyspieszenie wózka będzie wynosić 5 m/s²

2. Dane:
M= 3kg
m=6kg
Fg= 30N (Fg= m*g)
Szukane:
a= ?
a= Fg/m+M
a=30N/ 6kg + 3kg= 30N/9kg ≈3,3m/s²
Odp. Zmieniło się przyspieszenie, gdyż zwiększyła się masa układu.

Licze na naj :)) Pzdr.
59 4 59
jakim prawem z N i kg zrobiło ci się m/s²