Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T17:35:55+01:00
Bede pisac duzymi literami, wyrazy z rozwiaziazania..:)

1)[G]az szlachetny
1)pytanie:który jest lżejszy od powietrza i służy min. do napełniania balonów-hel.
2)p[A]lladium
2)pytanie: Symbol Pierwiastka to Palladium i temperatura topnienia wynosi 1552oC
3)s[Z]kło
3)pytanie:material z ktorego wykonano zlewke
4)poł[Y]sk
4)pytanie:wlasciwosc typowa dla metali
5)gę[S]tość
5)wlasciwosc fizyczna ktora jednostka jest kg/m3
6)kotali[Z]or
6)pytanie:przyspiesza przebieg reakcji chemicznej
7)metano[L]
7)pytanie: pierwszy człon szeregu homoloicznego alkoholi.
8)próbówk[A]
8)pytanie:popularne naczynie laboratoryjne
9)[C]ukier
9)pytanie:substancja ktora slodzimy herbate
10)zapac[H]
10)pytanie:jedna z wlasciwosci ktora pozwala odroznic wode od benzyny
11)alkohol[E]
11)pytanie:pochodne węglowodorów, zawierające w cząsteczkach grupę
12)kon[T]rakcja
12)pytanie:Zjawisko zmniejszania objetosci podczas mieszania cieczy
13)społecz[N]a
13)pytanie : Alkoholizm to choroba
14)Peptydow[E]
14)wiazanie w czasteczkach bialek
juzz:* proszę o naj:)
myslę, że pomoglam:*:*
:):):
15 4 15
2010-02-06T17:42:22+01:00
G>gazy>szlachetne, jest ich około1% w powietrzu
a>woda>bezbarwna i bezwonna o symbolu H2O
z>fizyczne>zjawisko ...., czyli przemiana w której wyniku nie powstaje żadna substancja
y>krystalizacja>polega na wydzielaniu się z roztworu substancji w postaci Kryształków na skutek,np odparowania wody
s>sączenie>inaczej filtracja
z>mechaniczne>metody... polegają na mechanicznym rozdzielaniu mieszanin niejednorodnych
l>niemetale>w temp. pokojowej mogą występować w stanie stałym lub gazowym
a>sopracja>zjawisko zatrzymywania przez substancję stałą cząstek rozpuszczonych w gazie lub cieczy
c>dekantacja>polega na oddzielaniu substancji stałej od cieczy, przez zlanie cieczy znad osadu
h>chemiczne>związki...np.: tlenek wodoru, chlorek sodu
e>niejednorodne> np.:piasek z wodą, opiłki żelaza z siarką
t>azot>jest jego około 78 w powietrzu
n>tlen>jest jego około 21% w powietrzu
e>reakcja>...chemiczna, czyli przemiana w której powstaje nowa substancja o nowych właściwościach
8 4 8
2010-02-06T17:44:31+01:00
1. Pierwiastek o symbolu chemicznym Mn. (manGan)
2. ... jonowa kwasów, zasad lub soli. (dysocjAcja)
3. Związek ... to np.: CO2, HCl, KMnO4 (chemicZny)
4. Dwa niemetale tego samego rodzaju, np.: O2, N2, Br2 tworzą wiązania atomowe... (czYste)

5. Bardzo aktywny metal, który można kroić nożem. (Sód)
6. Ma pH większe od 7. (Zasada)
7. Cukier prosty o wzorze C6H12O6 (gLukoza)
8. Miejsce, gdzie wykonywane są doświadczenia chemiczne. (laborAtorium)
9. Składnik blendy cynkowej. (Cynk)
10. Ruda żelaza (Hematyt)
11. Ma w składzie atom metalu i grupę hydroksylową. (wodorotlEnek)
12. Metal na obrączki. (złoTo)
13. Substancje, których roztwory wodne nie przewodzą prądu.(Nieelektrolity)
14. Jeden ze składników CuO. (miEdź)
7 1 7