Działka ma kształt prostokąta , którego szerokość wynosi 28 metrów , a długość jest dwa razy większa . Na warzywa przeznaczono trzy czwarte powierzchni działki , a pozostałą część na pasiekę. Ile arów działki przeznaczono na pasiekę? zapisz obliczenia .

3

Odpowiedzi

2010-02-06T16:59:35+01:00
28m*2=56m
28m*56m=1568m²=15,68a
1-3/4=1/4
15,68a*1/4=3,92a
Na pasiekę przeznaczono 3,92a.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T17:03:01+01:00
Dł=28mx2=56m
P=28mx56m=1568m²
¾x1568m²=1176m²
1568m²-1176m²=392m²
392m²=3,92a
Odp.: Na pasiekę przeznaczono 3,92a działki.

:*****
3 5 3
2010-02-06T17:03:07+01:00
28m x 2 = 56m - długość
P = 28m x 56m = 1568m² = 15,68a
1-3/4=1/4
15,68a x 1/4= 3,92a
15,68a - 3,92a= 11,76a