W odległości x od miejsca obserwacji zwierząt znajduje sie niedżwiedż polarny, który jest swietnym pływakiem. Płynie on ze stałą prędkością 20 km/h. Sformułuj wzór, który opisuje, ile czasu potrzebuje niedżwiedż na przebycie odległości x. Oblicz, w ciągu ilu minut niedżwiedż pokona dystans 3 km.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T17:01:12+01:00
X= v*t , gdzie x- odległość, v- prędkość a t -czas

czyli

t= x/v - wzór na czas

gdy v= 20 km/h , x=3km to

t= 3km/20 km/h= 3/20 h= 9 min
1 5 1
2010-02-06T17:05:19+01:00
20 km -60min.
1/3km - 1min.
1km - 3min.
3km - 9min.
xkm - x*3min.
1 3 1