Odpowiedzi

2010-02-06T17:06:38+01:00
1 zadanie:
Wzor na pole trojkata rownobocznego to P=a² pierwiastek z 3/4
Pod a podstawiamy 2 pierwiastki z 3
Wiec mamy:2 (pierwiastki)3 ² * pierwiastek 3/4 =3pierwiastek 3

2 zadanie:
drugie mi nie wychodzi ;d
5 3 5
2010-02-06T17:11:57+01:00
I zadanie:

a=2√3 cm

P= (a²√3):4

P= [(2√3)²√3)]:4

P= 12√3:4

P= 3√3 cm²

II zadanie:

6²+(20-x)×(20-x)=x²
36+400-20x-20x+x²=x²
36+400-40x=0
-40x=-436 | :(-40)
x= 10,9


5 4 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T17:26:02+01:00
Zad.1
a(bok)=2√3
h=?
h=a√3 :2
h=(2√3*√3) :2
h=(2*3) :2
h=3

P=1/2a*h
P=1/2*3*2√3
P=1/2*6√3
P=3√3

Zad.2
6²+(20-x)*(20-x)=x²
36+400-20x-20x+x²=x²
36+400-40x= x²- x²
436-40x=0
-40x=-436
40x=436 /:40
x=10,9
4 3 4